preskoči na sadržaj

Osnovna škola Novi Marof

 

Inovativne metode poučavanja (nastava informatike u prirodi i vanjskom okruženju - učenje korištenja digitalnih tehnologija, programiranja i drugih nastavnih sadržaja u prirodi i vanjskom okruženju)

 

Zašto učenje na otvorenom? Nedavno su studije izložile korist, čak i nužnost, provođenje vremena na otvorenom, kako za djecu tako i za odrasle. Neki tvrde da to može biti bilo koje vanjsko okruženje. Iako je nejasno kako točno kognitivno funkcioniranje i raspoloženje dolazi do poboljšanja, nekoliko stvari znamo o tome zašto je priroda dobra za dječji um:

• To gradi samopouzdanje

• Promiče kreativnost i maštu

• Uči odgovornosti

• Omogućuje različitu stimulaciju

• Djeca se kreću

• Natjera ih da razmišljaju

• Smanjuje stres i umor

Današnja djeca provode previše vremena u svojim domovima i školama i teško pronalaze poveznice s onim što uče u školi te posljedično nemaju dovoljno iskustva da se bave s problemima izvan svojih domova i škola.

Primijetili smo da su djeca visoko motivirana raditi kad smo izvan škole. Digitalni uređaji poput mobitela i tableta u današnje vrijeme dostupni su gotovo svakom djetetu, projektom e-škole svako dijete je ili dobilo tablet ili će ga dobiti uskoro. S obzirom da takvi uređaji omogućavaju rad izvan učione s djecom zašto ne iskoristiti mogućnost mobilnosti te povesti djecu izvan učione da nauče nove sadržaje kako iz informatike tako i iz drugih predmeta te na taj način učiniti nastavu djeci zanimljivijom i zdravijom.

Primjer plana nastavnog sata informatike u kojem se uči korištenje digitalnih aplikacija u vanjskom okruženju:

Tema: Uređivanje fotografija kroz učenje u prirodi

Razred: 6.Razred

Broj sati: 2 školska sata

Učitelj: Josip Beštek

 

Aktivnosti učenika:

Učenik koristi program operacijskog sustava Windows 10 i Android, Fotografije, koristi online aplikaciju Padlet za kreiranje plakata, koristi OneDrive alat za online pohranu podataka, Teams za grupni rad , pregledava i uređuje fotografije crtajući po njima, koristi naredbe za izrezivanje i rotiranje fotografija.

 

Uvodni dio sata:

Potaknuti učenike na razgovor i razmjenu iskustava pitanjima (npr. dali pregledavaju fotografije,  dali su uređivali fotografije, dali često fotografiraju). Najaviti učenicima da će danas upoznati program Fotografije kroz obradu fotografija snimljenih u školskom dvorištu pomoću prijenosnih uređaja. Objasniti gdje će i kako moći primijeniti naučeno.

Program Fotografije

Upoznati učenike s programom Fotografije i osnovnim mogućnostima koje nudi te napomenuti da sličan program za fotografiranje i obradu slika postoji i u svakom prijenosnom uređaju poput tableta koje koriste u školi ili mobitela.

Fotografiranje u školskom dvorištu

Učenike se izvodi u školsko dvorište gdje dobivaju zadatak da snime sebe koristeći aplikaciju za fotografiranje na tablet školskom uređaju ili pomoću mobilnog uređaja pored prirodnog motiva koji im se najviše sviđa. Učitelj također snima zajedničku sliku svih učenika u školskom dvorištu.

Preuzimanje slika

Učenici rade prijenos fotografija na OneDrive servis na mobilnom uređaju te ih odatle preuzimaju na školsko računalo u svoju mapu.

Uređivanje fotografije

  • Pokazati i objasniti učenicima osnovne mogućnosti za uređivanje fotografije.
  • Napomenuti smo fotografije uređivali sličnim postupcima koje smo upoznali kod uređivanju slika u drugim programima (npr. u programu Word).
  • Uputiti učenike da za uređivanje fotografije odabrati naredbu Uređivanje.
  • Pokazati i objasniti učenicima dostupne naredbe za izrezivanje i rotiranje, poboljšanje i prilagodbu izgleda.
  • Objasniti učenicima razliku između naredbi Spremi i Spremi kopiju.

Crtanje po fotografijama i videozapisima

Upoznati učenike s mogućnošću crtanja po fotografijama te pokazati učenicima kako otvaramo zaslon za crtanje (padajući izbornik gumba Uređivanje, naredba Crtanje). Upoznati učenike s mogućnostima zaslona za crtanje: alati za crtanje, boja i debljina crte.

 

Zadatak učenicima: U aplikaciji Teams postavljena je poveznica na Padlet ( besplatnu Online aplikaciju za izradu plakata. Učenici se moraju potpisati na svoju snimljenu fotografiju u dvorištu škole te ju urediti te istu postaviti na Padlet kako bi dobili razredni plakat. Učitelj postavlja fotografiju cijelog razreda.

Zadatak učenicima za ponavljanje kod kuće: U aplikaciji Teams učitelj novu poveznicu na Padlet za novi plakat. Učenici dobivaju zadatak da snime svoju fotografiju u okolici svoje kuće s svojim najdražim prirodnim motivom ili kućnim ljubimcem. Učenici se moraju potpisati na svoju snimljenu fotografiju te istu postaviti na Padlet.

Obrazovni ishodi

C. 6. 1 Izrađuje, objavljuje te predstavlja digitalne sadržaje s pomoću nekoga online i/ili offline programa pri čemu poštuje uvjete korištenja programom te postavke privatnosti.

C. 6. 3 Surađuje s drugim učenicima u stvaranju online sadržaja.

 

Autor: Josip Beštek, dipl. informatičar

Datum objave: 9.6.2020.

 


ZVIRANJEK
RASPORED POČETKA I KRAJA NASTAVNOG DANA
 

PRIJEPODNEVNA SMJENA - NIŽI RAZREDI

8:00 - 11.50

POPODNEVNA SMJENA - VIŠI RAZREDI

12:45 - 18:05

 
Za roditelje i učenike
PRIMANJE RODITELJA

IZVANNASTAVNE AKTIVNOSTI
Centar izvrsnosti

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Oglasna ploča
Kalendar
« Studeni 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

Korisni linkovi



CMS za škole logo
Osnovna škola Novi Marof / Zagorska 23, HR-42220 Novi Marof / os-novi-marof.skole.hr / ured@os-novi-marof.skole.hr
preskoči na navigaciju