preskoči na sadržaj

Osnovna škola Novi Marof

 

Dani Erasmusa - TTF

Erasmus+ akreditacija OŠ Novi Marof u području odgoja i općeg obrazovanja

Područje: Odgoj i opće obrazovanje

Vrsta aktivnosti: ERASMUS+, KEY ACTION 120

Broj projekta: 2022-1-HR01-KA120-SCH-000106517

Ciljevi projekta su unaprijediti našu organizaciju u sljedećim područjima:

- povećanje digitalnih kompetencija nastavnika u svrhu digitalizacije nastavnih tema i uvođenja novih aplikacija u nastavne planove i programe kroz međunarodnu edukaciju zaposlenika

- razvoj osobnih i digitalnih vještina učenika uključeni u međunarodne aktivnosti. Učenici su dodatno unaprijedili svoje ICT vještine, usvojili inovativnije i kreativnije digitalne pristupe obrazovanju tijekom sudjelovanja u projektnim aktivnostima.

- ekološka održivost i odgovornost - kroz međunarodne aktivnosti educirali smo učenike i zaposlenike u području održivog razvoja te provodili međunarodne aktivnosti sa učenicima temeljene na ciljevima održivog razvoja Agende 2030.

- ojačati našu organizaciju stavljajući međunarodno iskustvo učenja na raspolaganje našim učenicima i zaposlenicima s premašivanjem početnog planiranog broja sudionika

Ciljeve Erasmus+ plana škole definiranih do 31.8.2027 ostvarujemo provođenjem akreditiranih projekata u trajanju 15 mjeseci, svaki uspješno proveden akreditirani projekt vodi konačnom ostvarenju Erasmus+ plana škole za akreditirano razdoblje:

Prvi akreditirani projekt: Proveden

Broj projekta: 2023-1-HR01-KA121-SCH-000119998

Trajanje: 1.6.2023. – 31.8.2024.

Drugi akreditirani projekt: Proveden

Trajanje: 1.6.2024. – 31.8.2025.

Broj projekta: 2024-1-HR01-KA121-SCH-000201195

Treći akreditirani projekt: U provedbi

Broj projekta: 2025-1-HR01-KA121-SCH-000317747

Trajanje: 1.6.2025. – 31.8.2026.

Uži projektni tim čine ravnatelj škole Anđelko Bošnjak, koordinator Erasmus+ školske akreditacije učitelj informatike Josip Beštek, zamjenica koordinatora učiteljica engleskog jezika Ivona Beštek, računovotkinja Branka Novak, učiteljica hrvatskog jezika Katarina Marenčić.

Prošireni projektni tim za provedbu pojedinih akreditiranih projekata i projektnih aktivnosti čine učitelji Lidija Dušak, Ivana Gabričević, Tomislav Horvatić, Simona Mesić, Nikica Piskač, Marina Krbot, Bojana Polansky, Marta Černi uz sudjelovanje dodatnih učitelja u nastavku provođenja akreditiranih projekata do kraja akreditacijskog razdoblja te učenici sedmih i osmih razreda OŠ Novi Marof i PŠ Remetinec.

 

Naše aktivnosti u Erasmus + programu možete pratiti na društvenim mrežama i mrežnim stranicama škole.

https://www.facebook.com/profile.php?id=61556352002708

 

Provedene međunarodne aktivnosti mobilnosti tijekom drugog akreditiranog projekta u periodu od 1.6.2024. do 31.8.2025.

 

Projektni logo za akreditirani projekt 2024./2025. (Izradili učenici  međunarodnom suradnjom tijekom grupne mobilnosti učenika u Hrvatskoj na temu održivosti)

 

 

 

1. međunarodna aktivnost mobilnosti (domaćin Osnovna škola Novi Marof, Novi Marof, Hrvatska)

Međunarodna razmjena učenika iz Finske

veljača, 2025.

Tijekom drugog tjedna veljače, 2025., u sklopu Erasmus + akreditacije u području općeg odgoja i obrazovanja, učenici i učitelji OŠ Novi Marof ugostili su Riihimaki Middle school Harjunrinteen koulu iz Finske. Tijekom posjeta učenici će usavršavati znanja i vještine iz više područja-IDK, Engleski jezik, Robotika, komunikacijske i socijalne vještine.
Prvi dan su radili na aktivnosti u aplikacijama Padlet, Classtools, GoogleSlides. Koristili su i MetaQuest 3 te su putem virtualne realnosti upoznali Finsku i Hrvatsku.
Opis fotografije nije dostupan.

2. međunarodna aktivnost mobilnosti:

- međunarodna razmjena učenika OŠ Novi Marof u Atenu, Grčka (8 učenika)

- travanj, 2025.

Erasmus + akreditacija u području općeg odgoja i obrazovanja omogućila nam je još jedno lijepo iskustvo. Osam učenika i tri učitelja OŠ Novi Marof sudjeluju u novoj mobilnosti. Otputovali smo u Grčku te ćemo posjetili Atenu i otok Aegina i surađivati s našim novim partnerima 3 Gimnazijom "Maria Callas" iz Virone.
Prvi dan aktivnosti posjetili smo Niarcos Cultural Centre, multikulturalni centar koji je je izgrađen i održavan uz minimalan utjecaj na okoliš. Učenje o održivom razvoju i poticanje takvog načina života je jedan od ciljeva naš Ersamus + akreditacije.
U Centru smo uživali u predivnim parkovima, pogledu na more i zajedničkom druženju.
Posjetili smo i prekrasne Nacionalne vrtove u Ateni. Kroz različite digitalne aplikacije bolje upoznali naše nove prijatelje iz Grčke. Uživali smo u druženju, upoznavanju nove kulture, jezika, načina života grčkih učenika i učitelja. Predstavili smo im svoju državu i školu Google Slides prezentacijom.
Posjetili smo Akvarij u Ateni i upoznali se s bogatim životinjskim i biljnim podmorskim svijetom.
Otkrili zašto je ocean važan, s kojim problemima se suočavamo kada je u pitanju održivi razvoj i oceani te što možemo napraviti da bi očuvali i zaštitili podmorski svijet.
Pričali se o grčkoj povijesti, kulturi, hrani, sportu.
Sudjelovali smo u radionici Arduino i učili o pametnoj poljoprivredi.
Imali smo i čast upoznati hrvatskog ambasadora u Grčkoj, gospodina Aleksandra Sunka kojem smo postavljali pitanja o životu, kulturi, politici i ostalim sferama života u Hrvatskoj i Grčkoj, te je s nama sudjelovao u radionici o održivom razvoju koju je vodila ravnateljica škole Eleni Damala.
Upoznali smo i aplikaciju StopMotion uz temu održivog razvoja.
Posjetili smo simbol antičke kulture, početaka demokracije i moći stare Grčke: atenska Akropola jedan je najvažnijih spomenika u Europi. Čini ju kompleks građevina smještenih na stijeni, na 150 metara nadmorske visine, cijela je građevina visoka i do 70 metara i prostire se na površini od 30 četvornih kilometara. Najstariji dijelovi stari su najmanje 4000 godina, a većina je sagrađena prije 2500 godina. Legenda kaže da je nastala nakon svađe boga Posejdona i božice Atene u kojoj je Atena pobijedila i zasadila maslinu u golu klisuru stijene koja je odolijevala vremenu i napadima.
Posjetli smo i muzej Akropola, Rimsku agoru i Monastiraki trg.
U sklopu radionice o održivom razvoju izrađivali smo prirodne svijeće od sojina voska i prirodnih mirisnih ulja uz pomoć predavača Evanthia-e Karantoni i Theofanis-a Karantonis.
Posjetili smo Drevnu grčku agoru, Syntagma trg, Metropolitansku crkvu u Ateni, Monastiraki trg, Hadrijanovu knjižnicu, najstariju kuću u Ateni kao i brojne poznate ulice i znamenitosti Atene, ali i okusili poznata grčka jela u društvu naših novih grčkih prijatelja.

Opis fotografije nije dostupan.

3. međunarodna aktivnost mobilnosti :

Praćenje rada učitelja u Rumunjskoj, svibanj 2025. (dvoje djelatnika)

Tijekom posjeta Rumunjskoj mali smo priliku pratiti rad i sudjelovati u radionicama profesora Tudora Comana sa rumunjskog sveučilišta u Iasi-u. Tehnički fakultet prednjači po pitanju upotrebe AI tehnologije, održivog razvoja i pametnih gradova. Također smo imali priliku razmjenjivati iskustva s našim rumunjskim, ciparskim i grčkim kolegama tijekom čitavog tjedna mobilnosti.
Tijekom praćenja rada nastave rumunjskih učiteljica Daniela Nane i Monica Patracuta na engleskom jeziku stekli smo uvid u način rada naših kolegica. Izvodili smo eksperimente, učili o važnosti očuvanja voda i kako filtrirati vodu te koristili aplikaciju Canva za izradu plakata o koristi znanosti u svakodnevnom životu. Učenici su stekli nova znanja i vještine jednako kao i učitelji koji su kroz praćenje rada i sudjelovanje na aktivnostima dobili nove ideje za daljnji rad.
Hrvatski Erasmus + tim je prezentirao nekoliko digitalnih alata, strategija i tehnika za poticanje komunikacije, kreativnosti i suradnje kao što su SurveyMonkey i bouncyball.org učiteljima iz Rumunjske, Grčke i Cipra. Također smo slušali predavanja drugih učitelja te se upoznali sa različitim korisnim digitalnim alatima i projektom o održivom razvoju partnerske škole iz Cipra.
Posjetili smo brojne kulturne, prirodne i povijesne znamenitosti Rumunjske.

Opis fotografije nije dostupan.

4. međunarodna aktivnost mobilnosti:

- međunarodna razmjena učenika u Finskoj ( 6 učenika):

- svibanj 2025.

Erasmus + školska akreditacija omogućila nam je tjedan učenja u Finskoj, upoznavanje novih prijatelja, novih kultura, tradicija, novi tjedan druženja s našim kolegama i učenicima, upoznavanje drugačijeg sustava obrazovanja.
Finski sustav obrazovanja često se spominje kao jedan od najboljih na svijetu. Posljednjih 20 godina nalazi se pri vrhu liste najkvalitetnijih, a Svjetski forum ocjenjuje kako imaju i najrazvijenije školstvo na svijetu.
Ovaj tjedan 6 učenika i 2 učitelja sudjeluju na mobilnosti u Finskoj školi Harjunrinteen koulu Riihimäki.
 
Predstavili smo naše države i škole uz pomoć GoogleSlides aplikacije.
Proveli smo vrijeme na utakmici finskog nacionalnog sporta Pesäpallo i u tradicionalnoj finskoj kućici sa saunom i jezerom u Riihimäkiju. Uživali smo u novim iskustvima u školi i predivnoj prirodi uz pripremu hrane na vatri.
Tvornica Fazer savršen je primjer proizvodnje u skladu s održivim razvojem. U muzeju čokolade Fazer učili smo o zdravoj prehrani i umjerenom unosu hrane, održivom razvoju i povijesti tvornice Fazer. Učenici su slagali jelovnike te uz pomoć tehnologije provjerili jesu li jelovnici zdravi i saznali zašto. Naučili smo nešto i o biljkama poput kakaovca, vanilije, đumbira, cimeta, koje koristimo u proizvodnji čokolade.
U tehničkom muzeju Finske u Helsinkiju smo slušali interaktivno predavanje o svemu što svakodnevno koristimo-voda, struja, papir, kompjutor, internet, televizor, radio, stereo linija, mobilni i drugi prenosivi uređaji.
Čuli smo koliko je važna čistoća vode, proces čišćenja vode, proizvodnja električne energije, proizvodnja papira i kartona u drvnoj industriji. Vidjeli smo i prvi finski kompjutor te koliko su snovi, mašta i vizije važne u razvoju tehnologije i digitalnih aplikacija.
Danas smo posjetili grad Tikkurilu gdje se nalazi Heureka. Heureka je finski znanstveni centar u kojem upoznajete znanost i tehnologiju na zabavan način radeći, eksperimentirajući i otkrivajući!
Učenici su dobili zadatak napraviti fotograsku izložbu u aplikaciji Padlet. Pogledajte njihove fotografije.
Današnji dan protekao je u znaku robotike.
Robotika je obavezan predmet za učenike do 8. razreda kada postaje izborni predmet. Uz obavezni predmet od 5. razreda mogu imati i dodatne sate robotike.
Učenici OŠ Novi Marof, zajedno sa učenicima iz finske partnerske škole, su sudjelovali u radionici dizajniranja, izrade, konstruiranja robota za obavljanje specifičnih zadataka, poput pomicanja i prenošenja nekog objekta primjenjujući VEX IQ.
Sami su dizajnirali, konstruirali i upravljali svojim robotima.
VEX IQ je robotička platforma koja se koristi za učenje i razvoj vještina u robotici, programiranju i inženjeringu. Ova platforma je posebno popularna među školama i obrazovnim institucijama, kao i u okviru raznih natjecanja u robotici.
VEX IQ je stvorio VEX Robotics, a njegov cilj je potaknuti interes za STEM (znanost, tehnologiju, inženjering i matematiku) među mladima.
Koristili smo i aplikaciju Kahoot za natjecanje u poznavanju Finske i Hrvatske.

5. međunarodna aktivnost mobilnosti:

- Trening troje učitelja u Valenciji, lipanj 2025. - „Agenda 2030: ICT Tools fo Sustainable Development"

Tri učitelja OŠ Novi Marof sudjelovali su na edukaciji u sklopu Erasmus + školske akreditacije u području odgoja i obrazovanja. Edukacija „Agenda 2030: ICT Tools fo Sustainable Development“ održana je u Europass Teacher Academy u Valenciji.
Prvog dana su učitelji Bojana Polansky, Tomislav Horvatić i Marta Černi upoznali sudionike i glavne koncepte edukacije.
U utorak je tema bila razvoj kritičkog mišljenja i 17 glavnih ciljeva UN-a koji se trebaju postići do 2030.godine. Učitelji su bili upoznati s aplikacijom „Goosechase“ i odmah ju isprobali na ulicama Valencije.🌏
U srijedu su učitelji raspravljali o prednostima i opasnostima umjetne inteligencije, a nakon toga i koristili neke od aplikacija koje koriste umjetnu inteligenciju.
Četvrtak je bio dan za suradnju u paru i analizu provedenih projekata o održivom razvoju pomoću aplikacije „Canva“. Zatim su učitelji pomoću različitih metoda raspravljali o fotografijama koje predstavljaju klimatske promjene.
U petak su učitelji iz različitih država bili podijeljeni u grupe te osmišljavali projekte o održivom razvoju. Na kraju edukacije svaki je učitelj dobio potvrdu o sudjelovanju na edukaciji.

Edukacija u Valenciji bila je u znaku važnosti UN-ovih ciljeva održivog razvoja.

UN-ovi ciljevi održivog razvoja (Sustainable Development Goals - SDGs) predstavljaju globalni okvir za postizanje održivog razvoja do 2030. godine. Ovi ciljevi su usvojeni 2015. godine na samitu Ujedinjenih nacija u New Yorku i sadržavaju 17 ciljeva i 169 specifičnih ciljeva koji se odnose na različite aspekte društvenog, ekonomskog i ekološkog razvoja. Evo osnovnih ciljeva:
Zašto su ovi ciljevi važni?
1. Globalna suradnja - Ciljevi potiču suradnju među zemljama, što je ključno u rješavanju globalnih problema kao što su klimatske promjene, siromaštvo i nejednakost.
2. Širok spektar - Obuhvaćaju širok spektar pitanja, od ekonomske i socijalne pravde do zaštite okoliša, zdravlja, što ih čini holističkim pristupom održivom razvoju.
3. Plan za budućnost - Pomažu u oblikovanju politika i programa koji stvaraju održivu budućnost za generacije koje dolaze.
4. Mjerljivost - Svaki cilj ima specifične indikatore, što omogućava praćenje napretka i postizanje odgovornosti među zemljama.
5. Uključivanje svih sektora - Pozivaju sve sektore društva, uključujući vlade, privatni sektor, akademsku zajednicu i civilno društvo, da sudjeluju u postizanju ciljeva.
Opis fotografije nije dostupan.

6. međunarodna aktivnost mobilnosti:

- Trening troje učitelja u Valenciji, lipanj 2025. - tečaj  "ICT and Outdoor Teaching and Learning"

Tri učitelja (Anđelko Bošnjak -  ravnatelj, Josip Beštek - učitelj informatike i koordinator projekta te Marina Krbot - učiteljica vjeronauka) OŠ Novi Marof sudjelovali su na edukaciji u sklopu Erasmus + školske akreditacije u području odgoja i obrazovanja koja je održana u Europass Teacher Academy u Valenciji.

Ovaj tečaj pokazao je kako, uz podršku odgovarajućih edTech aplikacija i AI alata, bilo koje vanjsko okruženje može podržati učenje na otvorenom ili pružiti informacije relevantne za kurikularno učenje unutar učionice – dovodeći vanjski prostor u učionicu.

Polaznici su savladali korištenje različitih digitalnih alata u raznim vrstama vanjskih prostora. Raspravljali su o SAMR modelu kako bi identificirali najznačajnije načine korištenja tehnologije u podršci poučavanju i učenju (zamjena, proširenje, modifikacija ili redefinicija?).

Sudionici su također dobili brojne primjere praktičnih aktivnosti učenja provedenih na otvorenom uz pomoć AI alata, koji su ih inspirirali za osmišljavanje novih zadataka za svoje učenike. Uz to, raspravljali su i kreirali nove aktivnosti u suradnji s kolegama iz različitih europskih zemalja.

Na kraju tečaja, polaznici su dobili pristup brojnim primjerima praktičnih aktivnosti koje se mogu koristiti u svakodnevnoj nastavi. Jasno su uočili koliko korištenje digitalnih alata može uključivati tjelesnu aktivnost ili kretanje, te koliko se razlikuje od sjedenja ispred ekrana.

Opis fotografije nije dostupan.

Prvi akreditirani projekt u periodu od 1.6.2023. do 31.8.2024.

Projektni logo za akreditirani projekt 2023./2024. (Izradili učenici  međunarodnom suradnjom tijekom grupne mobilnosti učenika u Grčkoj na temu održivosti)

Provedene aktivnosti u projektnom razdoblju od 1.6.2023. do 31.8.2024. – tijekom ukupnog projektnog razdoblja uspješno su odrađene su sve planirane međunarodne aktivnosti, mobilnosti i međunarodne aktivnosti učenja:

Praćenje rada kolega u inozemnoj ustanovi (Job-shadowing)– 2 djelatnika

Pripremni posjet prije grupne mobilnosti (Prep visit before Group mobility of school pupils) – 3 djelatnika

Grupna mobilnost učenika (Group mobility of school pupils) – 11 učenika

Tečajevi i obuka (Courses and training) –5 djelatnika

Praćenje rada kolega u inozemnoj ustanovi učiteljica povijesti Lidija Dušak i učiteljica hrvatskog jezika Katarina Marenčić upućene su na  job  shadowing gdje su uz vođenje dodijeljenog mentora  usavršavale svoje  kompetencije u području digitalnih kompetencija i primjene inovativnih digitalnih tehnologija i alata u nastavi.

Pripremni posjet- U svrhu pripreme svih organizacijskih i sigurnosnih aspekta grupne mobilnosti učenika tijekom veljače koordinator projekta Josip Beštek, Ravnatelj škole Anđelko Bošnjak i učitelj tjelesne i zdravstvene kulture Tomislav Horvatić otputovali su u Atenu u posjet školi 1. Gymnasium of Byron. Kako bi održali sastanke  22.1.2024. i 23.1.2024. s ravnateljicom i djelatnicima Grčke škole

Grupna mobilnost učenika – 11 učenika OŠ Novi Marof u pratnji troje učitelja Josip Bešteka, Ivana Gabričević i Ivone Beštek otputovali su na projektne aktivnosti u 1. Gymnasium of Byronškoli u gradu  Ateni. Polaznici su stekli ključne kompetencije o pitanjima zaštite okoliša, klime i održivosti te novih i korisnih načina primjene digitalne tehnologije.

Tečajevi i obuka - "Digital tools for the 4Cs-critical thinking, comminication, creativity and collaboration"

U periodu od 6.5. do 11.5.2024. održao se trening učitelja i nastavnika Digital tools for the 4Cs-critical thinking, comminication, creativity and collaboration u Lisabonu u organizaciji Europass Teacher Academy. Cilj treninga je razvijati komunikaciju, suradnju, kreativnost i kritičko razmišljanje kod učenika uz uporabu digitalnih alata. Na treningu su sudjelovale i učiteljice engleskog jezika OŠ Novi Marof Ivona Beštek i Simona Mesić

Tečajevi i obuka​ - „Including Sustainability Education in Everyday Classes with PBL“

U periodu od 1.7. do 6.7.2024. održao se trening troje djelatnika škole „Including Sustainability Education in Everyday Classes with PBL“ u Barceloni. Sudionici su usvojili nove nastavne metode kao što su PBL i nastavne koncepte izvan predmeta; Spoznali kako potaknuti učenike na razmišljanje o životnim vještinama i educirati ih ključnim kompetencijama za daljnje školovanje; Kako koristiti aplikacije za povećanje angažmana učenika; Unaprijedili su digitalne vještine korištenjem novih aplikacija tijekom nastave i terenske nastave na temu održivosti (Wikiloc, Google Lense).Stekli su znanje i vještine za korištenje PBL-a u svrhu stvaranja i provođenja održivih projekata za našu školu. Na međunarodnom treningu su sudjelovali ravnatelj škole Anđelko Bošnjak, koordinator Erasmus + projekta Josip Beštek i učitelj prirodoslovlja Nikica Piskač sudjelovali su na međunarodnom treningu. Trening je održan tijekom srpnja u Barceloni u organizaciji Europass Teacher Academy.

 

Što smo u prethodnoj godini naučili tijekom provedbe aktivnosti u sklopu Erasmus + školske akreditacije? Pogledajte na poveznici ispod.

 

https://rb.gy/wrlrbe

 

Aktivnosti

 

Tečajevi i obuka​ troje djelatnika škole „Including Sustainability Education in Everyday Classes with PBL“ u Barceloni.

 

U sklopu Erasmus + školske akreditacije u periodu od 1.7. do 6.7.2024. održao se trening troje djelatnika škole „Including Sustainability Education in Everyday Classes with PBL“ u Barceloni. Sudionici su usvojili nove nastavne metode kao što su PBL i nastavne koncepte izvan predmeta; Spoznali kako potaknuti učenike na razmišljanje o životnim vještinama i educirati ih ključnim kompetencijama za daljnje školovanje; Kako koristiti aplikacije za povećanje angažmana učenika; Unaprijedili su digitalne vještine korištenjem novih aplikacija tijekom nastave i terenske nastave na temu održivosti (Wikiloc, Google Lense).Stekli su znanje i vještine za korištenje PBL-a u svrhu stvaranja i provođenja održivih projekata za našu školu. Na međunarodnom treningu su sudjelovali ravnatelj škole Anđelko Bošnjak, koordinator Erasmus + projekta Josip Beštek i učitelj prirodoslovlja Nikica Piskač sudjelovali su na međunarodnom treningu. Trening je održan tijekom srpnja u Barceloni u organizaciji Europass Teacher Academy.
Širenje svijesti o važnosti održivog razvoja i provođenja projekata održivosti jedan je od glavnih ciljeva naše školske akreditacije.
 
Sudionici su govorili o načinu na koji se svakodnevne školske aktivnosti mogu organizirati tako da budu u skladu s načelima održivog razvoja.
Uz aplikacije Wikiloc, Google lense i Chat GPT su u sklopu terenske nastave izrađivali projekt koji se može koristiti tijekom nastave.
 
Tijekom edukacije o važnosti održivog razvoja u Barceloni, djelatnici OŠ Novi Marof govorili su o važnosti UN-ovih ciljeva održivog razvoja, o važnosti njihovog implementiranja u svakodnevni život te na koji način uvesti održivi razvoj kao temu u nastavi.
Google objektiv skup je računalnih mogućnosti za prepoznavanje predmeta koje promatrate. Te se računalne mogućnosti temelje na vizualnim informacijama koje se mogu upotrijebiti za kopiranje ili prevođenje teksta, prepoznavanje biljaka i životinja, istraživanje mjesta ili jelovnika, otkrivanje proizvoda, pronalazak vizualno sličnih slika i poduzimanje drugih korisnih radnji.
Wikiloc je platforma na koju korisnici postavljaju rute koje su sami napravili, uključujući karte, fotografije, opise i sve vrste detalja o raznim vrstama ruta. Rute se snimaju i dijele s Global Positioning System, odnosno s GPS-om.
 

 

 

Tečajevi i obuka​ dvije učiteljice Digital tools for the 4Cs-critical thinking, comminication, creativity and collaboration u Lisabonu

 

U periodu od 6.5. do 11.5.2024. održao se trening učitelja i nastavnika Digital tools for the 4Cs-critical thinking, comminication, creativity and collaboration u Lisabonu u organizaciji Europass Teacher Academy. Cilj treninga je razvijati komunikaciju, suradnju, kreativnost i kritičko razmišljanje kod učenika uz uporabu digitalnih alata. Na treningu su sudjelovale i učiteljice OŠ Novi Marof Ivona Beštek i Simona Mesić u sklopu Erasmus + školske akreditacije.
Upoznajmo digitalne alate koji su korišteni tijekom treninga.
Padlet je najlakši način za stvaranje i suradnju u nastavi.Može se koristiti za hobije i posao, bilješke o razredu, ispite i slično, pločice vam pomažu u organizaciji rada, ali i privatnog života.Padlet je jedan od najčešće korištenih alata u nastavi jer na jednostavan način omogućava izradu plakata, postera ili razmjenu stavova i komentara učenika na određenu temu.
Lino je alat s "ljepljivim bilješkama" koja se može koristiti za postavljanje bilješki, popisa obaveza, ideja i fotografija bilo gdje na mrežnom platnu na webu.
Alat Zeemaps može biti koristan i u nastavi ostalih predmeta ovisno o nastavnoj temi. Služi za izradu interaktivnih karata. Tijekom treninga koristili smo ga za izradu aktivnosti u nastavi matematike, geografije, stranih jezika, povijesti, Erasmus + projekata.
AnswerGarden je novi minimalistički alat za povratne informacije. Koristite ga za sudjelovanje publike u stvarnom vremenu, online brainstorming i povratne informacije u učionici.AnswerGarden se može koristiti u učionicama, konferencijama, kreativnim timovima, AnswerGarden odgovara obrazovnim, profesionalnim i kreativnim svrhama, a može prikazati na tisuće odgovora jednim pogledom!
Uz pomoć Google prezentacija možemo izrađivati online prezentacije te surađivati na njima u stvarnom vremenu i s bilo kojeg uređaja.
QRCode Monkey je jedan od najpopularnijih besplatnih online generatora QR kodova s ​​milijunima već kreiranih QR kodova. Visoka razlučivost QR kodova i moćne mogućnosti dizajna čine ga jednim od najboljih besplatnih generatora QR kodova na webu koji se može koristiti u komercijalne svrhe i u tiskane svrhe.
Koristili smo i sljedeće alate:
Bouncyball, MentiMeter i Vocaroo, URL shortener, Wakelet.
Također smo govorili o pojmu flipped classroom, koristili različite metode rada koje će nam koristiti u nastavi engleskog jezika-Think, pair, share (razmisli, upari se i podijeli svoje misli) i Ask three before me (ako učenik ne zna nešto pita tri učenika prije učiteljice, a ako ne dobije odgovor ili nije siguran u isti, onda pita učiteljicu) and Rose-Thorn-Bud( prvo govore nešto pozitivno, neki razlog za slavlje, primjerice nešto što im se dogodilo tijekom nastave, zatim nešto čemu se vesele i na kraju nešto pri čemu im je još uvijek potrebna pomoć.)
Obrnuta učionica (eng. „flipped classroom“) je pedagoški pristup u kojem je tradicionalni pojam učenja u učionici preokrenut tako da se učenici već kod kuće, prije dolaska u razred, upoznaju s nastavnim materijalom, a vrijeme u razredu koristi se za produbljivanje znanja kroz vježbe, za rješavanje problemskih zadataka i za interakciju s ostalim učenicima i učiteljem. Na taj način, kod kuće stječu znanje koje bi inače stjecali u školi, a u školi ga produbljuju uvježbavanjem i diskusijama te sve nejasnoće razjašnjavaju direktno s učiteljem. Ranije bi kod kuće sami rješavali zadatke prilikom kojih bi se javljale nejasnoće koje su se tek na sljedećem satu mogle razjasniti. U obrnutoj učionici uvježbavaju na satu, nakon što izađu iz učionice razmišljaju o povratnoj informaciji koju su dobili te ju koriste za unaprjeđenje svog učenja. Ovakvim načinom poučavanja učenici su u centru poučavanja i zaposleni su aktivnostima koje zahtijevaju suradnju s drugim učenicima i učiteljem i koje se temelje na rješavanju problema. Time se uloga učitelja mijenja prema ulozi voditelja i mentora koji potiče učenike na samostalno i samoregulirano učenje.
Pomoću HyperDoc aplikacije osmišljavali smo pripreme za aktivnosti i nastavu engleskog jezika uz pomoć tzv. 5 E's metode(engage, explore, explain, extend and evaluate).
Prilikom poučavanja najvažnije krenuti od aktivnosti, odnosno onoga što ćemo podučavati, naših ciljeva i ishoda, zatim akko ćemo to ostvariti( primjerice frontalno predavanje učitelja, aktivno sudjelovanje učenika ili interaktivna suradanja učenika itd.), zatim odabiremo koje alate ćemo koristit da bi ostvarili naše ciljeve.
Ispod teksta ćete pronaći nekoliko korisnih linkova koji vam mogu pomoći pri izradi aktivnosti.
 
https://shorturl.at/nr4HI
https://shorturl.at/yCMNu

https://joint-research-centre.ec.europa.eu/digcomp/digcomp-framework_en

Pratite sve naše Erasmus + aktivnosti i na društvenim mrežama. Skenirajte QR code.

Skenrajte QR code za više informacija o digitalnim alatima i strategijama koje možemo koristiti za razvoj komunikacijskih vještina, suradnje među učenicima, kritičkog mišljenja i kreativnosti.

 

Grupna mobilnost učenika u Grčkoj u periodu od 12.2.2024. do 17.2.2024.

 

Erasmus + akreditacija OŠ Novi Marof 

 
 
Učenici osmih razreda OŠ Novi Marof i učitelji Josip Beštek, Ivana Gabričević i Ivona Beštek posjetili su Atenu u sklopu Erasmus + akreditacije koja je OŠ Novi Marof odobrena u trajanju od pet godina.
 
Ciljevi akreditacije su razvoj IKT vještina i održivi razvoj. Prva Gimnazija Byron iz Atene ugostila je naše učenike i učitelje. Sudjelovali su na predavanjima, radionicama i aktivnostima prilikom čega su se upoznali s održivim razvojem i aktivnostima koje mu doprinose, upoznavajući nove aplikacije i platforme te usavršavajući svoje vještine korištenja poznatih aplikacija. Koristili smo aplikacije Canva, Padlet, PowerPoint, Powtoon, chat GPT, ThingLink, Videoleap.
Imali smo i prilike čuti predstavnike "Athens Environmental Foundation Centre" održali su predavanje o UN-ovim ciljevima održivog razvoja.
Učiteljice Ivana Gabričević i Ivona Beštek održale su radionice na kojima su hrvatski i grčki učenici izrađivali videe, logo i plakate za promociju održivog razvoja među djecom i mladima.
Učitelj Josip Beštek i ravnateljica s Prve gimnazije Byron, Vasiliki Papannou održali su radionicu o održivom razvoju koristeći chat GPT i i ThingLink.
Učenici i učitelji su proveli 8 dana u Ateni. Uz radionice i predavanja imali su priliku upoznati svoje vršnjake, grčku kulturu, te su posjetili atenske znamenitosti kojih ne nedostaje s obzirom da je Atena jedna od najstarijih gradova u svijetu. Tijekom posjeta vidjeli smo gradski botanički vrt u, zgrade Parlament zajedno sa smjenom počasne straže s vojnicima odjevenim u tradicionalnu grčku vojnu uniformu, Akropolu i Partenon, Monastiraki, Syntagma i Omonia trgove, Piraeus, pješčane plaže atenske rivijere.
Još jednom smo se uvjerili u važnost i korisnost Erasmus + programa Europske Unije, kako za učenike tako i za učitelje.
 

Pripremni posjet prije Grupne mobilnosti učenika u gradu Ateni u Grčkoj (škola 1. Gymnasium of Byron od 12. do 17. veljače)

U svrhu pripreme svih organizacijskih i sigurnosnih aspekta grupne mobilnosti učenika tijekom veljače koordinator projekta Josip Beštek, Ravnatelj škole Anđelko Bošnjak i učitelj tjelesne i zdravstvene kulture Tomislav Horvatić otputovali su u Atenu u posjet školi 1. Gymnasium of Byron. Kako bi održali sastanke  22.1.2024. i 23.1.2024. s ravnateljicom i djelatnicima Grčke škole

Održan je  sastanak s ravnateljem Grčke škole u svrhu provjera potrebne dokumentacije i mogućnosti administrativne podrške tijekom projektnih aktivnosti.

Održan je sastanak s grčkim kolegama, učiteljima koji provode aktivnosti s djecom tijekom projektnih aktivnosti, kako bi se razgovaralo o svim aspektima provedbe aktivnosti planiranih u ugovoru o učenju i mogućim manjim izmjenama. Obišli su prostore škole u kojima će se provoditi projektne aktivnosti, dogovorili organizaciju prostora i svih potrebnih materijala i potrepština za provedbu aktivnosti i siguran boravak naših učenika u grčkoj školi

Upoznali su se sa školskim sigurnosnim protokolima i hitnim postupcima u slučaju bilo kakvih hitnih situacija u svrhu sigurnog boravka djece u stranoj školi i potrebnog preventivnog odgovora.

Napravili su procjenu i analizu logističkih aspekata kao što su lokalni prijevoz, hotel u kojem će učenici biti smješteni, mogućnosti prehrane za djecu, pružanje zdravstvene zaštite, raspored i sve potrebne administrativne procedure, procjena sigurnosne situacije svih lokaliteta koje ćemo posjetiti tijekom razdoblja mobilnosti sa učenicima.

 

 

 

 

Javni poziv učenicima osmih razreda Osnovne škole Novi Marof za sudjelovanje u Erasmus+ programu školske akreditacije

 

Osnovna škola Novi Marof nositelj  je Erasmus+ akreditacije u području odgoja i općeg obrazovanja koji je financiran od strane Europske unije. Ove šk. 2023./2024. u projektne aktivnosti uključit ćemo učenike osmih razreda.

Zbog pojačanog interesa učenika osmih razreda za sudjelovanje u Erasmus+ projektu rok za prijavu učenika za sudjelovanju u projektnim aktivnostima postavljen je do 19.12.2023. Javni poziv učenicima koji zadovoljavaju postavljene kriterije upućuje se preko web stranice škole do navedenog roka. Svi zainteresirani učenici mogu svoj interes za sudjelovanjem iskazati ispunjavanjem izjave koja se nalazi u prilogu objave javnog poziv. Navedeni ispunjeni dokument skenirani možete poslati na email škole os.novimarof@skole.hr ili ga učenici osobno mogu predati u tajništvo škole.

Za sudjelovanje u projektnim aktivnostima u šk. 2023./2024. bit će odabrano 10 najboljih učenika osmih razreda (6 djevojčica i 4 dječaka) prema zadanim kriterijima. Projekt je vezan uz poboljšanje digitalnih kompetencija učenika te će se dodatno bodovati samo aktivnosti i postignuća učenika u području znanja.

Pri odabiru učenika projektni tim vodit će se sljedećim kriterijima bodovanja: 

1. Opći uspjeh 4,8 i više iz sedmog razreda šk. 2022./2023 – (bodovanje po formuli 5, 00 - 34 boda, 4,9 – 4,99 - 32 boda, 4,8 – 4,89 – 30 boda)

2. Uzorno vladanje //kriterij mora biti zadovoljen

3. Nije sudjelovao u Erasmus+ međunarodnoj mobilnosti OŠ Novi Marof u drugoj državi //kriterij mora biti zadovoljen

4. Dodatno će se bodovati dosadašnji uspjesi učenika na županijskim i državnim natjecanjima, sudjelovanje u izvannastavnim aktivnostima škole tijekom šk. 2022./2023. i 1. polugodištu 2024. te dosadašnje sudjelovanje u dosad provedenim eTwinning projektima škole:

  1. Jedno ili više školskih natjecanja (osvojena prva dva mjesta) iz znanstvenog područja –  5 bodova //a ili b ili c uzimajući u obzir najveći postignuti rezultat
  2. Jedno ili više županijskih natjecanja (osvojena prva tri mjesta) iz područja znanja –  10 bodova //a ili b ili c uzimajući u obzir najveći postignuti rezultat
  3. Jedno ili više državnih natjecanja iz područja znanja –20 bodova // a ili b ili c uzimajući u obzir najveći postignuti rezultat.
  4. Jedna ili više izvannastavnih aktivnosti u školi tijekom šk. 2022./2023., 1. polugodište 2024. – 10 bodova.
  5. Sudjelovanje u eTwinning projektima škole – 10 bodova.

5. U slučaju istog broja bodova učenika, između tih učenika odlučit će se na temelju motivacijskog pisma koje će isto rangirani učenici pisati na engleskom jeziku. Motivacijska pisma učenika vrednovat će tročlano povjerenstvo koje je imenovala Škola.

Osim navedenog obavezan uvjet  za sudjelovanje je prihvaćanje  svega navedenog:

a) Upoznat/a sam s time da projektne aktivnosti traju tijekom šk. 2023./2024., te da ću sudjelovati i po potrebi  ostajati u školi na izvannastavnoj školskoj Erasmus+ aktivnosti te se priključiti projektnim virtualnim aktivnostima u međunarodnom okruženju u sklopu izvannastavne aktivnosti, te sam spreman  posvetiti se radu na projektu kod kuće i školi kako bi sudjelovao/la u realizaciji projektnih aktivnosti za vrijeme trajanja njihovog osnovnoškolskog obrazovanja.

b) Također, upoznat/a sam s činjenicom da projekt uključuje i kratkotrajnu razmjenu skupina učenika te se slažem s mogućnošću da otputujem u inozemstvo na 5-8 dana.

c) Nadalje, ovime potvrđujem da sam SPREMAN/NA da moja obitelj i ja ugostimo u svojoj kući jedno dijete iz drugih zemalja u svoju kuću na 5-7 dana tijekom šk. 2023./2024. kada će Hrvatska biti domaćin Erasmus+ kratkotrajne razmjene skupina učenika iz zemalja EU koje su uključene s OŠ Novi Marof u međunarodne aktivnosti.

Ravnatelj škole: Anđelko Bošnjak

Koordinator projekta: Josip Beštek

 

PRIJAVNICA ZA PROJEKT- preuzmi

 

 

Praćenje rada (Job shadowing) dvije učiteljiceOŠ Novi Marof na Cipru u periodu od  6. 11. do 10.11.2023

Učiteljica povijesti Lidija Dušak i učiteljica hrvatskog jezika Katarina Marenčić upućene su na  job  shadowing gdje su uz vođenje dodijeljenog mentora  usvršavale svoje  kompetencije u području digitalnih kompetencija i primjene inovativnih digitalnih tehnologija i alata u nastavi. Također su sudjelovale na radionicama te bile prisutne na nastavi gdje su promatrale izvođenje nastavnog procesa u svrhu usvajanja najbolje prakse Ciparskog obrazovanje te posljedično primjene naučenog u svojem redovnom radu s učenicima naše organizacije.

Osnovna škola Novi Marof ponovno sudjeluju u projektnim aktivnostima vezanim uz europske projekte  Erasmus+. U sklopu programa Erasmus+ „Digital Power Teaching Project“  i Erasmus+ školske akreditacije tijekom studenog 2023.godine su boravili na otoku Cipru.

Od 6. do 10.studenog učitelji Josip Beštek, Ivana Gabričević, Lidija Dušak i Katarina Marenčić bili su gosti Regionalne gimnazije Akaki (ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΚΑΚΙΟΥ) u mjestu Akaki.

Učitelji Josip Beštek i Ivana Gabričević na Cipar su otputovali u sklopu školskog Erasmus+ projekta „Digital Power Teaching Project“ u svrhu planiranog treninga učitelja i provođenja planiranih projektnih aktivnosti.

U projektnim aktivnostima  su sudjelovali učitelji iz Rumunjske, Hrvatske, Grčke i Cipra. Tijekom cijelog tjedna održavale su se radionice u kojima su stekli praktične vještine za stvaranje interaktivnih, multimedijskih alata i prezentacija. Radionice su bile vezane uz upravljanje novim tehnologijama u nastavi te odabir pravih online alata za različite obrazovne aktivnosti. Digitalni alati (Sutori, Tricider, Socrativ, Book Creator, Story Jumper, Miro, Canva te GIF maker) čine nastavu privlačnijom te su učitelji vrijedno radili kako bi ubuduće svojim učenicima nastavu učinili privlačnijom.

Odličnom organizacijom ciparski učitelji su tjedan učinili nezaboravnim. Osim vještina i znanja koje su stekli na radionicama, učitelji su imali mogućnost razgleda glavnog grada Cipra Nikozije koji je jedini podijeljeni glavni grad na svijetu. Južni dio Nikozije je grčki, a sjeverni dio su uglavnom naselili ciparski Turci. Uz prelijepe prizore upoznati su i s kulturno-povijesnom baštinom planinskog dijela Cipra (planinski lanac Troodos). Različite aktivnosti u kojima su sudjelovali, oduševili su sve sudionike, a razmjena primjera dobre prakse je neprocjenjivo iskustvo. 

Projektne aktivnosti će se nastaviti i sljedećih godina. Zbog izvrsnih projekata koje je osmislio učitelj Josip Beštek mnogobrojni učenici i učitelji OŠ Novi Marof će sudjelovati u razmjenama diljem Europske unije te će imati prilike steći mnogobrojna nova iskustva, upoznati kulturnu raznolikost i bogatsvo europskih zemalja te unaprijediti digitalne vještine.

 

Projektni logo za akreditirani projekt 2023./2024.

 

 

 


NASTAVNI MATERIJALI

DISEMINACIJSKE AKTIVNOSTI 

BILTEN PRVOG AKREDITIRANOG PROJEKTA 

 


RASPORED POČETKA I KRAJA NASTAVNOG DANA

 

  RASPORED ZVONA

       šk. god. 2025./2026.

            NOVO

    

 

            NOVO    

NIŽI RAZREDI

1. 8:00 - 8:45

DORUČAK = 10 minuta

2. 8:55 - 9:40

3. 9:45 - 10:30

REKREACIJSKA PAUZA = 10 minuta

4. 10:40 - 11:25

RUČAK = 20 minuta

5. 11:45 - 12:30

6. 12:35 - 13:20

7. 13:25 - 14:10

______________

VIŠI RAZREDI

1. 8:00 - 8:45

2. 8:50 - 9:35

DORUČAK = 10 minuta

3. 9:45 - 10:30

REKREACIJSKA PAUZA = 10 minuta

4. 10:40 - 11:25

5. 11:30 - 12:15

RUČAK = 20 minuta

6. 12:35 - 13:20

7. 13:25 - 14:10

8. 14:15 - 15:00

 

Upis u srednju školu

Dragi učenici i roditelji učenika osmog razreda!

U privitku se nalaze poveznice na  informacije uz upis u prvi razred srednje škole:

Viber info-kanala za kandidate i roditelje/skrbnike. Podatke za priključivanje info-kanalu možete pronaći na https://srednje.e-upisi.hr

Odluka o upisu učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2025./2026.

Brošura " ODABERI SVOJU šKOLU"

 

 

 

 

Za roditelje i učenike
PRIMANJE RODITELJA

Centar izvrsnosti

Oglasna ploča
Korisni linkovi



CMS za škole logo
Osnovna škola Novi Marof / Zagorska 23, HR-42220 Novi Marof / os-novi-marof.skole.hr / ured@os-novi-marof.skole.hr
preskoči na navigaciju